1250 bord

PRO 1250

Skæreområde på 1250 mm x 1250 mm

Swift-Cut PRO 1250 er det mest kompakte plasmaskærebord i serien. Maskinen er den oplagte løsning til for eksempel mindre værksteder, reparationsværksteder, metalforarbejdende virksomheder, tekniske skoler og designudviklere.

Swift-Cut PRO 1250 – en kvalitetsmaskine med unik skæresoftware:

• Skærer alle typer af metal: Rustfrit stål, blødt stål, aluminium, kobber, messing, zink etc.
  • Skærer tykkelser fra 0,5 mm til 25 mm.
  • Arbejder ved hastigheder fra 1 til 12 m/min.
  • Leverer flotte skæreresultater.

Se komplet teknisk specifikation

tech1250

En overkommelig investering og et oplagt skridt i retning af in-house metalskæring.

Kontakt os for en demo, eller send os dine egne skærefiler, som vi skærer for dig i en on-line demo via internettet.

Teknik og ekstraudstyr

Swift-Cut har udviklet en række specielle og hidtil usete tekniske egenskaber samt et program af unikt ekstraudstyr, som gør Swift-Cut til markedsførende inden for plasmaskæring. Se nedenfor.

Sikkerhed

Sundhed og sikkerhed for operatører og andre personer, som opholder sig i nærheden af maskinen, går forud for alt andet. Swift-Cut maskinerne er fremstillet i England og er CE-mærkede. Maskinerne kan leveres med forskellige typer af udsugningssystemer til både vand og røg samt afskærmninger af plexiglas til beskyttelse af personer mod gnister og metalpartikler.

SwiftCAM Software

SwiftCAM er en CAD/CAM applikationssoftware, der er udviklet til ukompliceret betjening af Swift-Cut skæremaskinerne. Softwaren guider operatøren frem til produktionskørsel med maskinen på en direkte og letforståelig måde. Sammenlignet med konventionelle skæreprogrammer tager programforberedelse derfor langt mindre tid. <more>

Kabelbakker og huller til løft med gaffeltruck

Som et led i Swift-Cuts bestræbelser på at forbedre maskinerne udover dét, loven foreskriver  sundheds- og sikkerhedsmæssigt, har alle Swift-Cut maskiner kabelafdækninger for at fjerne risikoen for fald over løse kabler og ledninger. Herudover er det forbundet med et minimalt ressourceforbrug at omplacere Swift-Cut, eftersom maskinsoklen har huller, der passer til løft med gaffeltruck.

Fritstående operatørkonsol

Alle Swift-Cut skæreborde leveres med fritstående operatørkonsol, således at betjening af maskinen kan ske på afstand, såfremt man ønsker dette. Konsollen har integreret PC og 18,5” LCD fladskærm, trådløst tastatur og mus, 500 GB harddisk, 4 GB ram samt nødstoptast. Der er let og hurtig adgang for vedligeholdelse.

Udsugning

Vandskærebordet kan som option leveres med et system, som effektivt opfanger skærerøg, partikler og gnister nedefra. Systemet overflødiggør behovet for ekstern røgudsugning.